Pengukuhan Pengurus Majlis Rasulullah Hubbul Musthofa Tingkat Kelurahan Tanjungpinang


GOTVNEWS, Tanjungpinang - 126 orang Pengurus Majlis Rasulullah Hubbul Musthofa, di 18 kelurahan se kota Tanjungpinang resmi dikukuhkan. Kegiatan ini juga diisi dengan beragam acara keagamaan, yang diikuti sekitar 500 lebih jamaah majlis.

Inilah suasana pengukuhan pengurus Majlis Rasulullah Hubbul Musthofa, tingkat kelurahan se kota Tanjungpinang, dalam kegiatan ini diiisi dengan shalawat kepada Baginda Rasulullah Muhammad SAW, yang diikuti oleh 500 lebih jamaah majlis Hubbul Musthofa.

Dalam pengukuhan ini setidaknya terdapat 126 orang pengurus Majlis Hubbul Musthofa tingkat kelurahan yang resmi menjabat sebagai pengurus Majlis Hubbul Musthofa di tingkat kelurahan.

Acara ini disambut antusias para jamaah, yang ikut melantunkan doa - doa dan shalawat kepada Nabi Muhammad SAW, ratusan kaum ibu - ibu ini tampak memadati Aula SMPN 4 Tanjungpinang dalam kegiatan ini.

Wali Kota Tanjungpinang, Rahma yang juga merupakan Ketua Majlis Rasulullah Hubbul Musthofa Kota Tanjungpinang, membuka ruang bagi siapa saja untuk dapat bergabung dalam majlis ilmu ini, dengan tujuan meningkatkan keimanan kepada Allah serta kecintaan kepada baginda Rasul.

"Mudah - mudahan Allah lancarkan apa yang kami laksanakan ini, agar majlis ini menjadi majlis ilmu yang semata - mata meningkatkan kecintaan kami kepada Rasulullah SAW," jelas Rahma.

Majlis Hubbul Musthofa saat ini memiliki program pengajian mingguan, yang rutin dilakukan setelah sholat Jumat, ratusan kaum ibu yang menjadi jamaah pengajian ini dapat menimba ilmu agama lewat tausiyah dari para Habib, Ustazah dan pemuka agama, demi meningkatkan keimanan dan ketaqwaan. (Drl)


Comments